Om oss / Snakk med oss!
Snakk med oss_1. Detalj fra illustrasjonsbilde "snakke"

Snakk med oss!

Mange måter å kontakte oss på!

Om du har lyst til å snakke med en voksen, så kan du gjøre det på mange måter. Du bestemmer selv om du vil snakke eller skrive. Det aller enkleste er å ringe oss, men du kan også skrive til oss på flere forskjellige måter: mail, chat eller forum. På mail og forum må du være innlogget, det trenger du ikke med chatten. Gå øverst på forsiden og klikk på de forskjellige ikonene for å komme deg videre, eller les mer nedenfor.

Ring oss

Røde Kors-telefonen 800 333 21 er åpen mandag-fredag kl 14-22. Det er gratis å ringe og vi kan ikke se nummeret ditt. Det kommer heller ikke opp på regningen at du har ringt.

NB! Vi har ingen avtale med Skype, så om du ringer oss derfra kan det hende det koster penger. Vi foreslår at du heller ringer fra mobilen din eller fasttelefon om dere har det. Da er det garantert gratis!

Hvis du likevel må betale etter å ha ringt til oss, eller det synes på regningen at du har ringt, mail oss på korspahalsen(aa)redcross.no og legg ved en scannet kopi av regningen, så skal vi selvsagt dekke kostnadene dine.

Mail oss

For å sende mail og få et personlig svar, må du være under 19 år og logge deg inn som bruker. Er det første gangen du er her, registrer deg som ny bruker. Har du vært her før, logger du på med ditt brukernavn (nick) og passord. Vi svarer deg vanligvis innen to dager om vi ikke har fått inn veldig mange mailer.

Chat med oss

Synes du det er skummelt å snakke i telefon? Har du ikke lyst til å skrive en lang mail? Chatten vår er åpen mandag til fredag fra 14.00-22.00. Klikk på bildet med chat på forsiden, fyll inn brukernavn og noen andre opplysninger vi trenger for å snakke med deg. Så er det bare å vente på svar!

NB! Om det er litt ventetid på chatten, må du gjerne surfe rundt på siden vår, ringe oss eller maile i steden. Du mister ikke plassen din i køen. Men husk å følge med på om vi har begynt å chatte med deg. Det er nemlig ikke alltid du får en lyd når vi er i gang (feks på mobil). Får vi ikke svar av deg etter noen minutter, så må vi bryte og snakke med nestemann i køen.